Årsmøte 22. mars 2018

32 medlemmer deltok på Årsmøtet som ble holdt i Prøvesal 4 i Operaen og startet kl 1900.

Følgende saker ble behandlet:

• Regnskap og årsmelding for 2017 ble godkjent, og Ballettklubbens styre ble gitt ansvarsfrihet.
  • Budsjett for 2018 ble godkjent.
  • Medlemskontingenten for 2018/2019 beholdes uendret på kr 200,- pr person.
  • Styrets forslag om endring av vedtektene ble enstemmig godkjent. Dette innebærer en del forenklinger og språklige endringer. Likeledes reduseres antall varamedlemmer fra 3 til 1, slik at styret består av 6 medlemmer og 1 varamedlem.
  • Valget ble foretatt i henhold til nye vedtekter. Wenche takket deretter Roald Bakke for hans mangeårige virke som kasserer.

Wenche takket også Else Karin Kristensen for hennes deltakelse som varamedlem.  Else Karin kunne dessverre ikke delta på møtet pga. sykdom.

Etter at den formelle delen av årsmøtet var over, ble vi hentet av Knut Breder, leder av Operaens Ballettskole, for å se noen av Ballettskolens elever danse.

Første del av påskeuken ble Nordisk-Baltisk Ballettkonkurranse arrangert i Falun, Sverige, og de 4 juniorene (14-16 år) fra Operaens Ballettskole som hadde kvalifisert seg, danset for oss: Gabriel Gudim, Charlotte Steckmest, Edith Stenvoll og Viktoria Urne.  Og sånn sett så ble jo dette en form for generalprøve!

Elevene danset to klassiske variasjoner hver, Gabriel fra Coppelia og Don Quijote, Charlotte fra Le Corsaire og Coppelia, Edith fra Tornerose og Paquita, og Viktoria fra Romeo & Juliet og Diana & Acteon.

Og hvordan gikk det så i Falun!

I en tøff konkurranse med meget høyt nivå, hvor bare 5 av 24 i juniorklassen kom seg til finalen, oppnådde Gabriel Gudim en 3. plass i konkurransen. Han fikk også invitasjon til den internasjonale ballettkonkurransen i Grasse i Frankrike.

Vi ønsker de 4 danserne lykke til fremover!

Wenche opplyste at styret har gitt kr 6.000,- til Ballettskolens foreldreforening.