Årsmøte i Operaens Ballettklubb 11. mars 2019

Årsmøte i Operaens Ballettklubb ble holdt mandag 11. mars 2019 i Prøvesal 4 i Operaen.

Følgende saker ble behandlet: * Protokoll fra årsmøte 2018 ble godkjent * Årsmøtet godkjente årsmelding og regnskap for 2018, og styret ble gitt ansvarsfrihet * Budsjettet for 2019 ble godkjent. * Styrets forslag om økning av medlemskontingenten til kr 250,- med virkning fra sesongen 2020/2021 ble godkjent. * Valg ble foretatt etter Valgkomitéens innstilling, og styret består nå av følgende medlemmer: Verv Navn Valgperiode Styreleder Wenche Frølich Ikke på valg Styremedlem Hege Ekeli 2 år (gjenvalg) Sekretær Astrid Holmlund 2 år (gjenvalg) Styremedlem Cecilie Sethil Stuberg 2 år (gjenvalg) Styremedlem Vibeke Sveaas Ikke på valg Kasserer Mebel Sveholt Ikke på valg Varamedlem Inger Hoel Krabberød 1 år (ny) Nestleder velges av Styret. I tillegg ble følgende valgt: Revisorer Anette Pay 1 år Hilde H. Holte 1 år Valgkomitéen Ann Sunde 1 år Egil Fjellhaug 1 år Ole Gundersen 1 år

Etter at den formelle delen av årsmøtet var over, ble vi hentet av Knut Breder, leder av Operaens Ballettskole, for å se noen av Ballettskolens elever danse. De 4 danserne var Ada Berisha, Selma Smith Kvalvaag, Emilie Wiesner og James Linns Lynch. Selma danset en variasjon fra Giselle og en moderne variasjon skapt for henne, – ”Now with the twist”. Emilie danset fra ”Don Quixote”, Ada danset La Flute fra ”Suite En Blanc” og James danset fra ”Paquita”. Selma Smith Kvalvaag og Iben Østraat deltok fra Operaens Ballettskole på den Nordisk- Baltiske Ballettkonkurransen i Falun i Sverige 21.-23. mars. (Iben var ikke til stede da vi så elevene danse). Selma kom til finalen i juniorklassen og vant publikumsprisen! Iben var reserve til finalen.

Ellers har de unge danserne spennende tider foran seg. De har alle søkt om opptak på Kunsthøgskolen (KhiO) i Oslo, men de skal også rundt på audition, – og flere byer ble nevnt: Hamburg, London, Zürich, Basel og Sverige. Vi ønsker dem lykke til !!

Her ser vi alle de fire danserne.